You are here

Startseite » Personen

Nikol Rummel

Prof. Dr. Nikol Rummel

  • Lehrstuhlinhaberin - Lehr­stuhl Pädagogische Psychologie

 

Kontakt

Lehr­stuhl Pädagogische Psychologie
Institut für Erziehungswissenschaft
Ruhr-Uni­ver­si­tät Bo­chum
Uni­ver­si­täts­stra­ße 150
D - 44780 Bo­chum

Raum
GA 1 / 62

Telefon
+49(0)234 32-28743

E-Mail
nikol.rummel@rub.de

Bei Fragen zu Lehrveranstaltungen:
pp-lehre@rub.de

Sprechstunde
nach Vereinbarung per E-Mail

 

Lehre:

SoSe2014

 

WiSe 2013/14

 

SoSe 2013

 

SoSe 2012

 

WiSe 2011/12

  • A2 Teil1 - Überblicksvorlesung: Einführung in Lern- und Entwicklungstheorien
  • A2 Teil1 - Gekoppeltes Einführungsseminar: Entwicklung und Lernen
  • A9 Teil1 - Hauptseminar: Lernen und Problemlösen

 

Ausführliche Informationen im Moodle.

 

Ausgewählte Publikationen und Konferenzbeiträge:

 

Rummel, N., & Spada, H. (2005). Learning to collaborate: An instructional approach to promoting collaborative problem-solving in computer-mediated settings. Journal of the Learning Sciences,14(2), 201-241.

 

Rummel, N., Spada, H., & Hauser, S. (2009). Learning to collaborate from being scripted or from observing a model. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 4(1), 69-92.

 

Walker, E., Rummel, N., & Koedinger, K. (2009). CTRL: A research framework for providing adaptive collaborative learning support. User Modeling and User-Adapted Interaction: The Journal of Personalization Research (UMUAI), 19(5), 387-431.

 

Van Gog, T., & Rummel, N. (2010) Example-based learning: Integrating cognitive and social-cognitive research perspectives. Educational Psychology Review, 22(2), 155-174.

 

Mullins, D., Rummel, N. & Spada, H. (2011). Are two heads always better than one? Differential effects of collaboration on students' computer-supported learning in mathematics. International Journal of Computer Supported Collaborative Learning, 6(3), 421-443.

 

Walker, E., Rummel, N. & Koedinger, K. (2011). Designing automated adaptive support to improve student helping behaviors in a peer tutoring activity. International Journal of Computer Supported Collaborative Learning, 6(2), 279-306.

 

Kapur & Rummel (2012). Productive Failure in Learning from Generation and Invention Activities. Instructional Science, 40(4), 645-650.

 

Rummel, N., Mullins, D. & Spada, H. (2012). Scripted collaborative learning with the Cognitive Tutor Algebra. International Journal of Computer Supported Collaborative Learning, 7(2), 307-339.

 

Westermann, K., & Rummel, N. (2012). Delaying Instruction – Evidence from a Study in a University Relearning Setting. Instructional Science, 40(4), 673-689.

 

Rau, M. A., Aleven, V., & Rummel, N. (2013). Interleaved practice in multi-dimensional learning tasks: which dimension should we interleave? Learning and Instruction, 23, 98-114.

 

Wichmann, A. & Rummel, N. (2013). Improving revision in wiki-based writing: Coordination pays off. Computers & Education, 62, 262-270.

 

  • Deutsch
  • English

Leistungsnachweise

Die Leistungsnachweise für alle Veranstaltungen des Lehrstuhls Pädagogische Psychologie können nur während der Sprechzeiten (Di 11:00 - 12:00 Uhr  & Do 11:30 - 13:00 Uhr ) im Sekretariat bei Frau Denizer (GA 1/62) abgeholt werden.

Bei Fragen zu Lehrveranstaltungen:
pp-lehre@rub.de